fbpx

איך מיתוג יכול להפוך אתכם למוזיקאים מצליחים?

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

אחד הנושאים המדוברים ביותר במפגשים שלי עם מוזיקאים שרוצים להפוך למוזיקאים מצליחים הוא נושא השיווק והקידום.

חשוב להבין מדוע חשוב שקידום ושיווק יהיו תחת שליטתכם. חומרי השיווק מספרים את הסיפור שלכם ואת סיפור המוזיקה שלכם. הם הכרחיים כדי לשריין לעצמכם הופעות, למשוך קהל ולמכור את המוזיקה שלכם.

חומרי השיווק הבסיסיים שמוזיקאים צריכים הם ביוגרפיה, תמונות והקלטות דמו. בין אם אתם עובדים עם מנהל, איש שווק או חברת תקליטים עליכם להיות שותפים פעילים בכל מה שנוגע להחלטות לגבי חומרים שיווקיים כי אחרי הכל, זו הקריירה שלכם.

להרבה מוזיקאים יש אסוסיאציה שלילית עם כל סוג של קידום-עצמי והם חושבים לרוב שהמוזיקה שלהם תעשה את העבודה. המציאות היא, שניהול הקידום היא חלק בלתי נפרד מתפקידו של המוזיקאי. בסופו של דבר, אתם האנשים הכי מתאימים לספר את הסיפור שלכם. האתגר הוא לייצר את החומרים השיווקיים שמתקשרים באפקטיביות את מי שאתם ומה ייחוד בכם ובמוזיקה שלכם.

מיתוג עצמי

מיתוג הוא קוספט שיווקי מעולם העסקים שהרבה גופים, אמנים ומוזיקאים משתמשים בו. מטרתו של המיתוג הוא לבהר ולמצב את הזהות שלכם. מיתוג נכון ידרוש מכם לתקשר עם קהל היעד שלכם באמצעות שימוש במסר אחיד ועקבי. מיתוג עוזר לכם ליצור רושם חיובי, ספציפי, מדוייק ובלתי נשכח. במילים אחרות, מטרתו של מיתוג היא לזהות את משימת הליבה והערכים שלכם ולפעול קדימה כדי לספר את הסיפור שלכם.

רצוי שתדאגו למיתוג ייחודי. מפני שאם לא, אתם פשוט תהיו עוד מוזיקאי מוכשר – אחד מאלפים. למה שמישהו ישים לב אליכם? יש יותר מדי מוזיקאים טובים בארץ. מבלי משהו שיבדיל אתכם מהאחרים – אתם פשוט תשארו אנונימים. המסר הוא לחשוב ברצינות על עצמכם, על הפרוייקטים שלכם ועל הכוונות שלכם.

לכולנו יש סיפורים שעוזרים להגדיר אותנו כאינדיוידואלים ואנחנו יכולים לבחור באיזה סיפור להשתמש בחומרים השיווקיים שלנו. חישבו על העבר שלכם, המוזיקלי והלא מוזיקלי. עברו על זכרונות, תמונות, חוויות שהייתם רוצים לתקשר על עצמכם וענו על השאלות הבאות כדי לפשט את הזהות שאותה תמתגו:

  1. רשמו את 10 ערכי הליבה שלכם – אותם דברים שאתם הכי מאמינים בהם (העזרו ברשימה זו)
  2. מהם 3 הדברים החשובים ביותר שהייתם רוצים להעביר למאזינים שלכם?
  3. מהי התשוקה שלכם?
  4. מהי המשימה שלכם?
  5. מהם הכשרונות שלכם?
  6. מהם החוזקות שלכם?
  7. מהם ההישגים הכי גדולים בחיים שלכם? מה אפשר לכם להשיג אותם?
  8. מהו הידע היחודי שיש רק לכם?
  9. מהם תחומי העניין שלכם?
  10. מיהם האנשים שמעוררים בכם הכי הרבה השפעה?
  11. מהו הדבר האחד הזה שאתם רוצים להשיג לפני שאתם מסיימים את החיים?
  12. אם הייתם מרצים 10 דקות ב-TED, על מה הייתם מדברים?
  13. מהו הדבר האחד הזה שעושה אתכם מיוחדים וייחודיים?

תמיד היו אתם

אל תשתנו בכדי להתאים את עצמכם לתבנית של הסביבה ואל תשתנו כדי להתאים את עצמכם לאנשים מסביבכם – אלא אם זה מקדם אתכם. אל תתנו לדעות של אחרים להסיט אתכם ממימוש הפוטנציאל והאמונה בעצמכם. חבקו את היותכם שונים ואל תשתנו כדי שארחים יאהבו אתכם. היו עצמכם והאנשים הנכונים יאהבו את עצמכם האמיתי.

בחרו את הערכים שלכם בחוכמה והיו אותנטים

היו מוכנים להעמיק את תחושת העצמי שלכם. צרו פילוסופיה אישית לחיים. דעו את הערכים שלכם ואת מה שחשוב לכם. כשתעשו זאת הבטחון העצמי שלכם יהיה בשמיים ואנשים יעריצו אתכם. אם תבחרו את הערכים שלכם על בסיס מי שאתם ומה שאתם מאמינים בו – זה לא ישנה מה אחרים חושבים.

דעות רק מעידות על מי שאומר אותן

זכרו, כולם רואים את העולם כפי שהם מציירים אותו. זה לא אומר שהם צודקים, טובים יותר או חכמים יותר ממך. הם פשוט שונים. יש להם סט ערכים, אמונות וחוויות שונה ממך. ייתכן שהדעות שלהם מגובות בעובדות, אבל לבסוף, זה תלוי רק בכם להחליט אילו דעות חיצוניות מתאימות לחיים שלכם.

בטחו בחזון שלכם גם כשכולם מטילים בזה ספק

עליכם להפסיק לרצות להיות אהובים על-ידי כולם אם אתם רוצים חיים בלתי רגילים. אנשים שאפכת להם מה אחרים חושבים עליהם תמיד יהיו מוגבלים לדעות של אחרים. זכרו שכאשר אתם רודפים אחר גדולה, אל תצפו שאחרים יתמכו בכם, מפני שאתם מציגים את האומץ, הכוח והחזון שלהם אין. סטיב ג’ובס אמר: “הזמן שלך הוא מוגבל, אז אל תבזבז אותו בלחיות חיים של מישהו אחר”.

לעמוד הבית

עשוי לעניין אותך...

ארטלייף - הבעיה היא ליישם

הבעיה היא ליישם?

“הבעיה היא ליישם” – הרוב, הרבה פעמים. הרבה אנשים אומרים את המשפט הנפוץ: “זה סבבה בתאוריה – אבל הבעיה היא ליישם!”. האם

גלילה לראש העמוד

קבלו את מדריך ה-NLP למוזיקאים להורדה בחינם עכשיו!

דילוג לתוכן