fbpx

הבעיה היא ליישם?

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

“הבעיה היא ליישם” – הרוב, הרבה פעמים.

הרבה אנשים אומרים את המשפט הנפוץ: “זה סבבה בתאוריה – אבל הבעיה היא ליישם!”.

האם פעם שאלתם את עצמכם מה זה אומר “ליישם”?

ליישם = הוצאה מן הכוח אל הפועל, ביצוע. כלומר, להביא לידי ביטוי את מה שלמדתי.

ילדים מיישמים

כולנו היינו ילדים פעם. בתור ילדים למדנו איך לקשור שרוכים, הסבירו לנו תאוריה, הראו לנו למה זה הכרחי, הסבירו לנו את התועלת שבפעולה ואפילו הדגימו לנו איך לעשות את זה. התחלנו ליישם, יום אחר יום, עד שלבסוף, פעולת קשירת השרוכים נעשתה קלה ונטולת מאמץ. היום אנחנו עושים את זה באופן אוטומטי ומהיר – הפעולה נהפכה מלמידה ליישום לא-מודע.

אנשים לומדים תאוריות מעולות מספרים, מסדנאות ומהרצאות ובוודאי אומרים לעצמם בזמן שהם קוראים פסקה בספר – “בונא, הדבר הזה טוב, אני צריך לעשות את זה…”. אבל הם מנסים פעם אחת במקרה הטוב, או שהם שוכחים שאפשר ליישם מהר מאוד.

איך זה קורה, שאנחנו יודעים שהיישום יעשה לנו טוב וישיג לנו יותר תוצאות אבל בכל זאת ממציאים תרוצים כמו “אני לא בנוי לזה”, “זה יפה בתאוריה”, “ברגע האמת אני לא מצליח” ו”הבעיה היא ליישם”.

ילד וילדה ליד קיר

האמנם הבעיה היא באמת ביישום?

רבותי, פשוט לא הפכתם את היישום להרגלליישום לא-מודע.

לדוגמה, אתם רגילים לזרוק את האשפה שלכם במטבח לפח אשפה קטן יחסית. נניח וקניתם פח אשפה חדש וגדול למטבח והצבתם אותו במיקום שונה. כמה פעמים יקח לכם עד שתתרגלו לזרוק את האשפה לפח החדש מבלי לגשת אוטומטית למיקום הפח אשפה הישן?

איך להתחיל ליישם?



מחקרים מראים שעליכם לבצע את הפעולה החדשה באופן מודע (ליישם) בערך כ-20 פעמים עד שתת-המודע שלכם יפעיל אוטומטית את הפעולה החדשה (יישום לא-מודע).

הבעיה תמיד תהיה “ביישום” אם לא הקדשתם את הרצינות והזמן המינימלי להפוך את היישום להרגל לא-מודע.

רוב האנשים לא מודעים להליך הזה – ופשוט מוותרים מראש. יש אנשים שטוענים שהיישום “לא עובד” או שברגע האמת לא זוכרים בכלל שקיימת אופציה חדשה של “יישום”. לדוגמה, יש אנשים שמתחילים תפריט תזונה חדש, עוקבים אחריו למשך 5-6 ימים ואז אומרים: “זה לא מצליח”, “אין תוצאות”, “קשה לי ליישם”. בואו נבחן למה זה קורה.

עד עכשיו הייתם רגילים במשך עשרות שנים לזרוק את האשפה לפח במיקום הרגיל שלו (התזונה היום-יומית הרגילה), עכשיו כשקניתם פח אשפה חדש וגדול יותר (תפריט תזונה חדש), יקח לכם בערך כ-20 פעמים עד שתת המודע שלכם יפעיל אוטומטית את הפעולה החדשה. רוב האנשים אחרי 5-6 פעמים אומרים “זה לא עובד, אין תוצאות” ומוותרים – אבל אותם אנשים בכלל לא הקדישו את הזמן המינימלי בכדי להטמיע את ההרגל החדש.

איך ניתן לשפוט שינוי אם לא הוקדש הזמן המינימלי לצורך הטמעתו?

אם רק הייתם זוכרים להגיד לעצמם: “רק עוד כמה פעמים זה הופך להרגל וזהו – אני מיישם!”.

להפסיק עם התירוצים

לכן, כל עוד לא הקדשתם את הזמן הרצוי המינימלי להטמעת הרגל – אתם פשוט לא יכולים לטעון שקשה ליישם.

כאשר אין אפשרות לזרוק את האשפה במיקום של הפח הישן – אתם חייבים לגשת ולזרוק את האשפה בפח החדש. כך כדאי לכם להתייחס לכל תהליך הטמעת הרגל חדש – לא להשאיר אפשרות לחזור ליישם את ההרגל הישן.

איך לקום בבוקר

לצורך העניין, אם אתם רוצים להרגיל את עצמם לקום בשעה קבועה בבוקר, עליכם לבצע את הפעולה באופן מודע למשך לפחות 20 פעמים עד שהתת-מודע יתחיל לשתף איתכם פעולה – לא לאפשר לעצמכם לחזור לישון. איך? קנו שעון מעורר ישן – לא טלפוני עם צליל חזק ומעורר ושימו אותו במרחק הליכה מהמיטה. לפני שאתם ניגשים לכבות אותו, הפילו את כל המצעים מהמיטה לריצפה ואל תשאירו אופציה לחזור אליה – עשו זאת במשך כמה פעמים שנרדש עד שקימה עם השעון תהפוך להיות יישום לא-מודע (לפחות 20 פעמים).

בנוסף, חזקו את היישום החדש בתגמול על כך שביצעתם אותו. תגמול יכול להיות בצורת קובית שוקולד או צפיה בפרק בסדרה שאתם אוהבים או פשוט תהנו מרגע ההצלחה – שסוף סוף יישמתם!

ההליך הזה תקף לכל הרגל חדש שתרצו להטמיע, קימה בבוקר, תפריט חדש, ניהול לוח זמנים, ספורט ועוד.

אישה מתעוררת בכיף אחרי שהטמיעה הרגל חדש יישמה יישום-לא מודע

NLP

באמצעות טכניקות NLP, ניתן להטמיע הרגל יישירות אל היישום הלא-מודע, ללא הצורך בתרגול מעשי של 20 חזרות – אני עושה זאת במהירות עם המתאמנים שמגיעים אלי.

בפעם הבאה שאתם עומדים לתרץ את התירוץ הידוע “אבל קשה ליישם!”, תשאלו את עצמכם האם הקדשתם את הזמן המינימלי שנדרש כדי ליישם – אחרת תזרקו את התירוצים מהחלון.

לעמוד הבית

עשוי לעניין אותך...

גלילה לראש העמוד

קבלו את מדריך ה-NLP למוזיקאים להורדה בחינם עכשיו!

דילוג לתוכן