fbpx

מיתוג: שלושת השלבים הראשונים לפיתוח המותג שלכם

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

אם אתם מוזיקאים, שחקנים, אנשי עסקים או פרילנסרים – יש לכם מותג / מיתוג נתפס. המותג הזה מכיל את סך התפיסות, המחשבות והדעות עליכם. תחשבו על מקדונלדס, דונאלד טראמפ, ביבי, בטהובן, מייקל ג’קסון, עידן רייכל – כל אחד מהשמות הללו מזוהה אצלכם עם ערכים מסויימים שגורמים לכם לרצות או לא לרצות לשמוע אותם, להתחבר או לא להתחבר אליהם  ולקנות או לא לקנות מהם מוצרים.

בין אם יש לכם מותג קיים או שאתם מתחילים לבנות את המותג שלכם – רצוי מאוד לחזור לבסיס, לבדוק אותו ולחזק אותו היטב. ראשית חשוב להגדיר מהי התעשייה והנישה שלכם ומיהו קהל היעד שלכם. הגדרות ברורות של התחומים הללו עוזרות לכם לגרום לקהל היעד שלכם להרגיש שאתם מבינים אותם וכך תוכלו להשפיע עליהם בצורה יותר משמעותית באמצעות המוזיקה, המוצרים או השירותים שלכם.

ארטלייף שלושת שלבי המיתוג, תעשייה נישה וזיהוי קהל היעד

שלושת שלבי פיתוח המותג

מיתוג – שלב ראשון: מהי התעשייה שלכם?

נתחיל מהתחום הרחב ביותר מהשלושה. כיום יש שפע תעשיות בהם אתם יכולים לספק ערך.לכן שאלו את עצמכם, מהו התחום הרחב ביותר בו אני / העסק שלי נמצא? אם אתם מוזיקאים שרוצים לפרוץ בארץ, אז התעשיה שאתם נמצאים בה היא ללא ספק תעשית המוזיקה הישראלית. אם אתם שחקנים, אז התעשייה שאתם נמצאים בה היא תעשיית המשחק. ענו על השאלה, מהי התעשייה שבה אני נמצא?

מיתוג – שלב שני: מהי הנישה שלכם?

השלב השני הוא הגדרת הנישה (תת-תחום ספציפי וממוקד בו אתם / העסק שלכם מתמקדים בו). אם אתם שחקנים ואתם רוצה לשחק בטלוויזיה, אז הנישה שלכם היא משחק-טלוויזיוני. אם אני מאמן כושר והתעשייה שלי היא בריאות וכושר, אז אני יכול לבחור בנישה: אימונים אישיים באוויר הפתוח. ענו על השאלה, מהי הנישה שבה אני נמצא?

מיתוג – שלב שלישי: מיהו קהל היעד שלי שלכם?

השלב השלישי והצר מכולם הוא הגדרת קהל היעד. הגדרת קהל היעד היא משימה שכאשר משקיעים בה זמן ומשאבים, פותחים פער גדול מהמתחרים בנישה. השאלה המרכזית שעליכם לשאול היא מיהם האנשים מתוך הנישה שבחרתי שעליהם אני רוצה להשפיע?

מיהם האנשים שעליהם אתם יכולים להשפיע היום? רוב האנשים עונים: החברים שלכם או בן / בת הזוג. הסיבה העיקרית לכך היא כי אתם מכירים אותם מאוד טוב, את הפחדים, הרצונות והחלומות שלהם. אם אתם מכירים מישהו מאוד טוב – אתם יכולים להשפיע עליו. המתאמנים שמגיעים אליי יוצאים עם הגדרה ברורה של התעשיה, הנישה וקהל היעד שלהם ומשיגים תוצאות מדהימות בעקבות כך. הגדרת קהל היעד באופן מקצועי עוזרת לכם להשפיע עליו הרבה יותר באמצעות התכנים שלכם, המסרים שלכם, המוצרים שלכם, המוזיקה שלכם והאמנות שלכם. עבור שחקנים, ייתכן וקהל היעד שלהם הוא מלהקים. עבור דיג’יים, ייתכן וקהל היעד שלהם הוא זוגות צעירים מאזור המרכז או אולי בעלי מועדונים מאזור חיפה.

השתמשו בשאלות הללו כדי להיות מדויקים וספציפים ותווכחו לראות כמה הידע הזה מעצים את כוח ההשפעה שלכם.

לעמוד הבית

עשוי לעניין אותך...

ארטלייף - הבעיה היא ליישם

הבעיה היא ליישם?

“הבעיה היא ליישם” – הרוב, הרבה פעמים. הרבה אנשים אומרים את המשפט הנפוץ: “זה סבבה בתאוריה – אבל הבעיה היא ליישם!”. האם

גלילה לראש העמוד

קבלו את מדריך ה-NLP למוזיקאים להורדה בחינם עכשיו!

דילוג לתוכן