fbpx

18 טיפים שיעזרו לכם לסיים יותר מוזיקה – יותר מהר!

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

אתם מרגישים תקועים עם התחושה שאתם לא מצליחים לסיים את הפרוייקט שהתחלתם? הנה 18 טיפים כיצד לסיים יותר מוזיקה – יותר מהר!

1. הקשיבו למוזיקה שונה

האזינו למוזיקה אחרת. האזינו לשירים שאתם רוצים שהשירים שלכם ישמעו כמוהם. שירים שאתם מאחלים שהייתם כותבים. אל תגבילו את עצמכם לפלייליסטים שהרכבתם בספוטיפיי, נסו לחפש מוסיקה חדשה בכל מיני מקורות. האזינו לפלייליסטים שהרכיבו האמנים האהובים עליכם. גלו שירים, צלילים ורעיונות חדשים שלא שמעתם לפני. שאלו את עצמכם:

  1. מה אני אוהב/ת בזה?
  2. מה בשיר עושה לי את זה?
  3. מה עושה את המוזיקה הזו מיוחדת?
  4. איזה היבט של המוזיקה השונה הזו אני יכול לקחת אל המוזיקה שלי?

2. לכו לשמוע הופעות חיות

ערכו רשימה של האמנים האהובים עליכם. חפשו את ההופעות שלהם, קנו כרטיסים ולכו ללמוד מה הקטע שלהם. בחנו מה היו השירים האהובים עליך במופע? מה אהבת בהם? אילו שירים קיבלו תגובות קהל טובות ואילו לא? למה אתם חושבים שזה קרה?

3. השתמשו בחוק ה-5 שניות

את חוק ה-5 שניות פיתחה מל רובינס. הוא מאוד פשוט. אם יש לכם אינסטינקט לפעול לעבר מטרה כלשהי, עליכם לפעול פיזית תוך 5 שניות אחרת המוח שלכם יהרוג לכם את הרצון. ברגע שאתם מרגישים אינסטינקט או רצון לפעול לעבר מטרה או התחייבות, השתמשו בחוק. כשאתם מרגישים שאתם עומדים להסס לפני שאתם עושים משהו שאתם יודעים שעליכם לעשות, ספרו 5-4-3-2-1-GO והתקדמו לעבר הפעולה. קיים חלון בין הרגע בו יש לכם אינסטינקט לפעול לבין הרגע בו המוח החושב נכנס לפעולה והורג את האינסטינקט. זה חלון של 5 שניות והוא קיים לכולם. הספירה תמקד אתכם במטרה או במחויבות ותסיח את דעתכם מהדאגות, המחשבות והתירוצים שבמוחכם. כך תדחפו את עצמכם לעשות את הדברים הקשים – העבודה שלא מתחשק לכם לעשות, שאתם מפחדים לעשות או שאתם נמנעים מלעשות.

4. תעדו

בכל פעם שיש לכם רעיון לשיר או לחלק משיר, הוסיפו אותו לפתק בטלפון שלכם או הקליטו אותו במקליט של הטלפון נייד. אז, כשאתם באולפן ולא יודעים מה לעשות, פשוט תעברו על רשימת הרעיונות שיצרתם או האזינו להקלטות שהקלטתם, בחרו אחד ופשוט תתחילו לעבוד עליו.

5. היו מוכנים

השראה יכולה להיעלם מהר ככל שהיא מופיעה. כשאתם מקבלים השראה, ייתכן שהדבר האחרון שאתם רוצים הוא לחפש סמפלים, לחבר כוננים קשיחים, לגרום לסנכרון ה- midi שלכם לעבוד או לסנתז סאונד מ-0. זו הסיבה שחשוב להכין מראש את סביבת העבודה שלכם ולהיות מוכנים ליצור מהר.היכולת להתחיל ליצור בקלות עוזרת לתפוס את המומנטום היצירתי שכל-כך חשוב כדי להתקדם עם שיר. כולנו מכירים ורוצים יותר את התחושה הזו של להיות ב”זון (zone)” ולחוות את המוזיקה פשוט נשפכת מאיתנו. ודאו שאתם תמיד מוכנים לאפשר לזה לצאת כשזה מגיע. הכינו תבנית ב-DAW שלכם עם כמה מהתופים, הסינתוסים והסמפלים המועדפים עליכם כדי שתוכלו לכתוב סקיצה ממש מהירה. הוסיפו תיקיות סמפלים לאזור ה”מועדפים” שלכם בתוכנה.

6. שתפו פעולה

היכנסו לאולפן וכתבו עם חבר מוזיקאי אחר. דחפו זה את זה, ולמדו אחד מהשני. אפילו שיתוף פעולה מקוון יכול לעזור. זה גם נהדר לקידום הדדי.

7. הקליטו סאונדים חדשים

נסו להקליט כמה “צלילים” מהיום יום. הדליקו את המיקרופון שלכם והקליטו כמה צלילים מעניינים בבית, מסביב לבית או ברחוב. נסו לשחק איתם בתוכנה שלכם. הקליטו כל מיני “תאונות שמחות” שיוצאות מהמחשב שלכם. בעיקרון, כל דבר שנשמע לכם מעניין, תעדו אותו ואז נסו להשתמש בו בשיר. שום רעיון לא מטורף מדי, מטופש מידי או מוזר מידי. זה תמיד בסדר לבדוק סאונדים.

8. הציבו יעדים קטנים

קל להתלהב ממטרה גדולה, כמו לשחרר EP או אלבום. יחד עם זאת, הדרך למטרות גדולות כאלו יכולה לגרום לחווית הצפה ו-Overload.
במקום זאת, התחילו עם התמקדות במטרה אחת, ואז צרו מפת דרכים להשגת החלקים שמרכיבים את הפרוייקט כשלם. לדוגמה, במקום רק להחליט שאתם הולכים לעבוד על השיר ביום שלישי – הציבו יעדים קונקרטיים כמו “סיום תופים של הבית הראשון וסגירת הבאס-ליין של הבית הראשון ביום שלישי בין 10:00 ל-13:00. ”
השארת בלוק זמן פתוח מדי תשאיר אתכם תקועים ותמנע מכם לסיים אי פעם השירים. הנה דוגמה לכמה יעדים שבועיים:

  • יום שני: כיף ואולתורים כדי למצוא סמפלים וסאונדים כיפים
  • יום רביעי: לסיים להפיק שכבה אחת של ההפקה
  • שישי: לערוך ולסיים את השכבה הזו
  • יום ראשון: מיקס והאזנה חוזרת ועריכה בהתאם

9. הגבילו את האפשרויות שלכם

המחשבים שלנו כל כך חזקים בימינו – שאנחנו יכולים לעשות המון – ללא מגבילות.  כשלא יודעים מה רוצים, מצב של יותר מדי אפשרויות – עשוי לעכב ולבלבל אותנו. החליטו על כמות מוגבלת של ערוצים, פלאגים, סינטים וכד’ מראש. למשל אתם יכול להחליט: הפעם אשתמש רק בפלאגים של Ableton והפרוייקט הזה יכיל רק 20 ערוצים בסך הכל. אתם יכולים אפילו להגביל את עצמכם לחבילת סמפלים מסויימת או ל-2 או 3 סינטים בלבד. ככה תוכלו באמת ללמוד את הכלים הללו לעומק.

שלד של מוזיקאי שלא מסיים שירים
מכירים כאלה שלא מסיימים שירים?

10. שנו הרגלים

אם אתם תמיד מתחילים שיר עם תופים, נסו להתחיל עם אקורדים. אם אתם תמיד משתמשים בסינטים, ואז נסה סאמפלים. אם אתם תמיד כותבים קודם מלודיה, נסו קודם כלי הקשה וכו’.

11. קחו הפסקה

אם ניסיתם את כל הטיפים למעלה, וזה עדיין לא עובד, אולי אתם פשוט צריכים הפסקה. צאו החוצה, צאו לטייל. הקשיבו לשירים שלכם או שירים אחרים בזמן הליכה או ספורט עם אוזניות, או עשו ספורט ללא מוזיקה בכלל. קבלו השראה מהחיים, אמנות לא מוזיקלית, ארכיטקטורה, העיר שלכם וכל מה שמסביכם מדי יום.

12. נסו ג’אנר אחר

גם אם זה רק בשביל הכיף, זו תהיה הפסקה מרעננת. אינכם חיביים לבחור שם במה חדש. פשוט כתבו משהו בשביל הכיף. עבודה  עם ז’אנרים שונים עשויה לעזור לכם להעביר את השעמום ולעורר רעיונות חדשים לז’אנר הראשי שלך.

13. חפשו פידבק חיצוני

כשאתם עושים מוזיקה לבד, קשה לקבל פרספקטיבה אובייקטיבית. לכן מועיל לקבל משוב ממישהו עם אוזניים מהימנות.
תפסיקו להיות אובססיבים כלפי כל פרט בשיר שלכם. מישהו אחר יוכל לתת לכם תמונה טובה יותר על האופן בו האלמנטים בשיר משתלבים זה עם זה. קבלת משוב גם יכולה לשפר את המיקס שלכם. עבודה עם מפיק מקצועי היא עוד דרך נהדרת לקבל משוב איכותי על שירים שלכם. תמיד טוב להתייעץ עם מישהו שיודע על מה הוא מדבר ויכול לעזור לכם לשפר את מה שזקוק לשיפור.

14. הפתיעו את עצמכם

נסהו כמה סמפלים / לופים אקראיים בסקיצה. Loopcloud הוא כלי נהדר בשביל זה. הפלאג שלהם מסתנכרן עם ה-BPM שקבעתם ועם הפרויקט שלכם. עוד אופציה היא להכניס את השיר שלכם לפלייליסט של שירים מוכרים ולהאזין לאיך השיר משתלב עם שירים אחרים. זה עשוי לתת לכם רעיונות לגבי מה שאתה יכול להוסיף לשיר שלכם.

15. הגדירו יעדים שתוכלו לקחת עליהם אחריות

ככל שמתקרבים לסיום השיר, תהיו זקוקים למשהו שיחייב אתכם באחריות עבור המטרות שלכם. פונקציית אילוץ. אחת הדרכים  הטובות ביותר לעשות זאת היא לספר לחברים, למשפחה ולמעריצים על שיר שצפוי לצאת עם בתאריך קבוע בדד-ליין. זו דרך נהדרת לאפשר לכם את המוטיבציה הנוספת כשתדעו שתאכזבו מישהו אם אתם לא תעמדו ביעד שלכם.
בעולם ישנם אינספור אמנים שעובדים על האלבום שלהם לנצח – בגלל שאין להם דד-ליינים בעוד שאחרים משחררים מוזיקה מהר יותר מאי פעם. ההבדל הוא שהם הודיעו על שחרור המוזיקה בתאריכים שהרגישו שהם מחויבים אליהם.

16. תגמלו את עצמכם

אם אתה רוצים לעבוד קשה ולהישאר עם מוטיבציה כדי לסיים את השיר שלכם, אתם צריכים לתגמל את עצמכם. תכננו תגמולים וצ’ופרים כשאתם משיגים אבני דרך מסוימות. שחררו שירים או סקיצות של שירים במדיה החברתית כדי לקבל חיזוקים חיוביים. פנקו את עצמכם במיקס מקצועי או במאסטרינג מקצועי, או קבעו הופעה. כשמדובר במוזיקה שלכם – עשו כל מה שאתם יודעים שיתן לכם דחיפה של מוטיבציה.

17. אל תוותרו

זה מה שהמקצוענים עושים. זו העבודה שלהם במשרה מלאה, כך שאין להם ברירה. זה אולי נשמע מרתיע, אבל לפחות תנסו את מה שכתוב פה. השתמשו בכמה מהטיפים במאמר הזה כדי לעזור לכם. תראו איך אתם יכולים להמשיך לנוע עד שתשיגו תוצאות. ככל שתעשו זאת יותר ויותר – כך תפתחו יותר תושיה. זה דומה לאימון שריר. ככל שמאמנים אותו יותר, כך הוא מתחזק.

18. אתם לא חייבים להיות מעולים כדי להתחיל, אתם חייבים להתחיל כדי להיות מעולים

לעמוד הבית

עשוי לעניין אותך...

10 הרגלים של מוזיקאים מצליחים

10 הרגלים של מוזיקאים מצליחים

כל המוזיקאים, במיוחד כאשר הם בתחילת דרכם, תוהים באיזה נתיב קריירה כדאי להם לבחור ואיך הם יכולים לשלוט בהשגת היעדים שלהם. בעוד

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן