fbpx

3 סודות להאצת פריצה בן לילה שכל מוזיקאי חייב להכיר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

המוזיקאים של היום מתמודדים עם עולם מלא בדרישות וציפיות לתוצאות מיידיות, לכן קל לאמץ לעצמינו חוסר סבלנות ורצון להצליח כבר מחר בבוקר. אני מזמין אתכם לבחון ביחד איתי את המושג “פריצה בן לילה”, ולאחר מכן אחשוף בפינכם 3 סודות להאצת ההצלחה.

האם “פריצה בן לילה” היא מיתוס?

בוודאי שמעתם סיפורים על מצליחנים ש”פרצו בן לילה”. הרשו לי להסביר לכם מדוע סיפורי “פריצה בין לילה” הם מיתוסים. כתבה שמפורסמת בתקשורת על אמן או על איש עסקים מצליח מבליטה בעיקר את ההישג הנוכחי שלו ובונה סיפור אגדה מרגש סביב ההישג כדי לעורר אצל הצופים התרגשות מסיפור גבורה ולהלל את מתנת הכשרון וקלות נטולת המאמץ שמתלווה למי שיש לו אותה.

הסיפור סביב “הצלחה בן לילה” מייצר אצל רוב האנשים תחושה – שאם אין לי את המתנה הזאת אז אלוהים לא נגע בי ולכן פריצה בן לילה נראית בלתי אפשרית.

דווקא כשמראיינים מוזיקאים ומצלחנים בכל תחום ומגיעים איתם לעומק, מגלים שמאחורי “הצלחה בן לילה” מסתתרות 5, לפעמים 10 או 15 שנים של עשייה. קריירות מצליחות מתפתחות לאורך שנים ולא פורצות בן לילה.

חוק ה-10,000

מחקרים מראים שלוקח כ-10,000 שעות אימון, התנסות ולמידה כדי להגיע לרמת מומחיות בכל תחום.

“חוק ה-10 שנים מינימום תועד בכל תחום של מאמץ אנושי שנבחן… החוק תקף לגבי מוזיקאים, סופרים, משוררים, מתימטיקאים, שחני שח, שחקני טניס, שחיינים , רצים אולימפיים ורופאים” – אהרון ווילאמון

כולם, גאונים או לא, צריכים לפחות 10 שנים או 10,000 שעות של עשייה.

מקולם גלדוול, בספרו המומלץ “מצויינים” מספר על ביל גייטס ומצליחנים אחרים ומפרט את החשיבות של העשייה בשנים המוקדמות וכיצד היא סיפקה להם את ההתנסות, החשיפה והתרגול, מה שהיווה את החלק המשמעותי ביותר מתוך ה-10,000 שעות שהיו נחוצים להצלחה שלהם. הנקודה היא שגאונות וכישרון הם לא מספיקים – עשייה, אימון, תרגול, חשיפה, למידה והתנסות היא הכרחית.

“הייתי הצלחה בן לילה ללא ספק, אבל 30 שנים הם לילה מאוד, מאוד ארוך” – ריי קרוק.

צפו באד שירן מדבר על חוק ה-10,000:

הביטלס

הביטלס, בשלבים הראשונים של הקמת הלהקה, התחברו עם יזם מקומי בליברפול שהיו לו קשרים בהמבורג, גרמניה ודרכו החלו להופיע במועדוני חשפנות. מועדוני חשפנות בהמבורג בזמנו, שכרו להקות רוק כדי שינגנו  סטים ארוכים במיוחד של כ-5 שעות או יותר בכל ערב, שבעה ימים בשבוע. הביטלס בילו בהמבורג 5 פעמים בין השנים 1960 ל-1962, כאשר הופיעו כ-270 לילות(!) בתוך שנה וחצי. כשהם הגיעו לפריצה הראשונית שלהם ב-1964, למעשה, הם כבר הופיעו כ-1200 פעמים(!). אתם יכולם לשער לעצמיכם כמה זה יוצא דופן. רוב הלהקות בנות זמננו לא מופיעות 1200 פעמים בכל הקריירה שלהם. הביטלס השחיזו את המיומנויות שלהם, למדו מספר עצום של שירים ופיצחו דרכים לכבישת תשומת הלב של הקהל (לא קל כשאתה מתתחרה עם חשפניות).

הצלחה ופריצה לתודעה היא תהליך. כמאמן, התפקיד שלי הוא לעזור לאנשים לעצב את החלומות שלהם, לבהר את היעדים שלהם ולקבוע את הצעדים הבאים אל עבר אותם יעדים. קריירות ארוכות טווח מתממשות באמצעות בחירות יומיומיות מושכלות כגון: איך לנהל את הזמן, האנרגיה והכסף. בין אם אתם רק מתחילים או באמצע הקריירה שלכם, הבחירות היומיומיות הן קריטיות.

תודעת הצלחה מכילה בתוכה את הידיעה הוודאית, שבאמצעות עשיה, השקעה והתמדה – בסוף הפריצה תגיע. הורה יודע ללא ספק שכשהילד שלו לומד ללכת, לא משנה כמה פעמים הוא ימעד ויפול, בסוף הוא ילך. חוק ה-10,000 הוא כמו ללמוד ללכת: צעד ועוד צעד מוביל לבן אדם שהוא מאסטר בהליכה.

“גם מסע של אלף מילין מתחיל בצעד אחד קטן” – דאו דה צ’ינג.

תמונה של כיתוב הביטלס - להקת החיפושיות
הביטלס – 270 הופעות בשנה וחצי

3 עצות להאצת “פריצה בן לילה”

  1. דעו לאן אתם הולכים: לפני שאתם רוצים להשיג הצלחה כלשהיא, הצעד הראשון הוא לדעת מה אתם רוצים. כמה שיותר ספציפי – יותר טוב. התת-מודע שלנו הוא כלי שיכול לשרת אותנו בצורה נפלאה כאשר הוא יודע בדיוק מה הוא צריך להשיג וככל שהתמונה שאנו נייצר לו תהיה ברורה ומפורטת יותר – כך הוא ישרטט לנו תכנית פעולה כדי להשיג אותה.
  2. מיהם האנשים שבקצת מאמץ יכולים לעזור לכם הכי הרבה?: הצלחה משאירה עקבות. תכינו רשימה של 5 האנשים שתוכלו לשבת איתם לשיחה קצרה ולתשאל אותם על מה עזר להם להגיע לפריצה ולהצלחה שלהם.
  3. זה לא מי שאתה מכיר, זה מי שמכיר אותך: קל לשער שאם רק היית מכיר את האדם הנכון אז הדלתות היו נפתחות בקלות. בעוד שזה חשוב להתחבר עם אנשי מפתח, חשוב גם להתחבר עם קהל. אם אתם לא מתחברים עם אנשים, אף אחד לא ידע על האומנות שלכם. לכן כדי להאיץ את ההצלחה שלכם, עליכם להתחייב ללמוד איך להפיץ את המסר, את האומנות שלכם ואיך ללכוד תשומת לב.

לעמוד הבית

עשוי לעניין אותך...

ארטלייף - הבעיה היא ליישם

הבעיה היא ליישם?

“הבעיה היא ליישם” – הרוב, הרבה פעמים. הרבה אנשים אומרים את המשפט הנפוץ: “זה סבבה בתאוריה – אבל הבעיה היא ליישם!”. האם

גלילה לראש העמוד

קבלו את מדריך ה-NLP למוזיקאים להורדה בחינם עכשיו!

דילוג לתוכן